Témata besedy nebyla zaměřena pouze na klienty, ale především byla věnována pečujícím, jejich otázkám, obavám a potřebám. Protože, jak říká sama lektorka S. Bagarová „Jedině tam, kde jsou spokojení pečovatelé, mohou být spokojení klienti.” To je postoj organizace MILA zakladatelky a ředitelky Simony Bagarové, která se osmým rokem věnuje zvyšování prestiže pečovatelské práce a zlepšování podmínek pro pečovatele.

Nečekejme na změny systému, udělejme je sami

Jaké změny můžeme udělat my sami hned teď a proč nemá smysl čekat na to, až si systém uvědomí, že bez dobrých pečovatelů nebude v České republice dobrá péče? I o tom se vedla s bezmála dvaceti pečovatelkami, které se debaty zúčastnily, diskuze. „Existuje řada kurzů a akcí pro pečovatele, ale často jsou zaměřené na potřeby jejich klientů. Přála jsem si proto nabídnout zastavení, které bude naopak jen pro profesionální pečující. Zastavit se a společně věnovat prostor zamyšlení se nad tím, jak výjimečnou práci všichni tihle lidé dělají a nabídnout snad i nějakou inspiraci a prostor pro to, jak se umět vzájemně podpořit.“

Beseda byla realizována v rámci projektu Podpora komunitní práce v MAS Královédvorsko.