Organizační struktura
MAP III

MAP II
ŘÍDÍCÍ VÝBOR
- Je hlavním pracovním orgánem partnerství MAP.
- Volí si svého předsedu, definuje si vlastní postupy rozhodování.
- Řídí se platným Statutem a Jednacím řádem.
- Role Řídícího výboru je přímo spjatá s procesem společného plánování, rozvojem, aktualizací a schvalováním MAP.
REALIZAČNÍ TÝM - realizační tým MAP
- realizační tým Implementace
Zajišťuje:
- Podporu činnosti Řídícího výboru a pracovních skupin.
- Zpracování a průběžný monitoring systému komunikace jak dovnitř, tak navenek.
- Monitorování průběhu realizace povinných aktivit 2. Rozvoj a aktualizace MAP a 3. Evaluace a monitoring MAP – zprávy o realizaci projektu.
KOORDINAČNÍ PRACOVNÍ SKUPINA
- Koordinační pracovní skupina se schází 1 x do měsíce a řeší administrativní záležitosti projektu, činnosti pracovních skupin a veškeré otázky související s dějem projektu.
FINANCOVÁNÍ
- Pracovní skupina Financování připravuje podklady pro rozhodování Řídícího výboru a aktivně se podílí na celém procesu společného plánování v území a aktualizaci dokumentace MAP.
- Obsahem její práce je plánování nákladů a zejména identifikace finančních zdrojů pro realizaci naplánovaných aktivit.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI
- Pracovní skupina na základě získaných znalostí a zkušeností především posuzuje navržené konkrétní aktivity v akčních plánech, zda jsou v souladu se zásadou rovného přístupu ke vzdělávání. Dále také vytváří popis stávajícího stavu této problematiky v území.
- Obsahem pracovní skupiny je zejména vzájemné vzdělávání, přenos zkušeností a informací.
+ SPOLUPRÁCE S ŠPP, ŠPZ, OSPOD, SOCIÁLNÍMI SLUŽBAMI
Zajistí:
- Zvýšení spolupráce OSPOD, poskytovatelů sociálních služeb a škol k předcházení i řešení školní neúspěšnosti dětí
- Zvýšení informovanosti o nabídce sociálních služeb v regionu při spolupráci se školami při řešení náročných situací při výchově a vzdělávání dětí
ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI
Obsahem pracovní skupiny je:
- Výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti
- Začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti
- Prolínání čtenářské gramotnosti do jiných předmětů a její vliv na zlepšování výsledků žáků
ROZVOJ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Zabývá se:
- Novými metodami rozvíjení matematické gramotnosti a vyhodnocením jejího vlivu na zlepšování výsledků žáků
- Vyhodnocením přínosu různých forem podpory pro vzdělávací výsledky žáků
- Zajištěním kontinuity rozvoje matematické gramotnosti žáků a prostupnosti vzdělávacích stupňů od MŠ přes 1. stupeň až ke 2. stupni ZŠ.
SPOLUPRÁCE ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Má za cíl:
- Zřízení platformy pro spolupráci a koordinaci mezi zřizovateli a školami v regionu.
- Posílit neformální spolupráci škola a pedagogů (nejen) v oborové spolupráci.
- Rozvoj spolupráce MŠ-ZŠ a ZŠ-SŠ.
MATEŘSKÉ ŠKOLY
- Řeší problémy při přestupu (mezi stupni, školami) a zajistit přenos informací o potřebách a aplikovaných opatření u dětí/žáků/studentů.
- Získávají a sdílejí zkušenosti se vzděláváním specifických cílových skupin dětí (dvouletými dětmi v MŠ, děti s odlišným mateřským jazykem, nadanými dětmi, atd.).
KOMUNIKACE VE VZDĚLÁVÁNÍ
Zajišťuje:
- Osvojení funkčních forem komunikace se zákonnými zástupci a veřejností.
- Zlepšení a zvýšení komunikaci škol a veřejnosti.
- Hledání a nastavení ideální komunikace mezi učiteli a rodiči a školou a veřejnosti.
NEFORMÁLNÍ A ZÁJMOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Cílem této pracovní skupiny je:
- Zlepšit spolupráci subjektů neformálního vzdělávání.
- Provázat a zkoordinovat nabídky a poptávky aktivit neformálního vzdělávání.
- Posílit personální zajištění aktivit neformálního vzdělání.
DIDAKTICKÉ PORTFOLIO O KRÁLOVÉDVORSKU
Má za cíl:
- Motivovat školy k vzájemné spolupráci při projektových dnech a projektových aktivitách.
- Zvýšit povědomí dětí a žáků o místu, kde žiji = Královédvorsko, místě zakotvené učení, venkovský prostor.
VYUŽITÍ ROBOTICKÉHO CENTRA ŠKOLAMI, IMPLEMENTACE DO ŠVP ŠKOL
- Tato pracovní skupina pracuje na vybudování robotického centra pro výuku polytechnických oborů. Centrum bude sloužit pro Základní i Mateřské školy v území ORP. Cíleně bude využíváno žáky 7. a 8. třídy.
MEZIGENERAČNÍ SPOLUPRÁCE
- Zajistí fungující mezigenerační spolupráci mezi žáky a seniory. Například – tematickými návštěvami seniorů ve výuce nebo naopak návštěvy žáků u seniorů.
PODPORA AKTIVIT PRO SOCIÁLNĚ ZNEVÝHODNĚNÉ DĚTI A DĚTI TALENTOVANÉ
- Sociálně znevýhodněné děti a děti ohrožené školní neúspěšností budou podporovány pro zvládnutí učiva ve škole, a to prostřednictvím individuálního doučování.
Zaměří se na:
- Podpoření rozvoje talentu u nadaných dětí
- Zjištění zájmu dětí o neformální vzdělávání, výběr zaměření kroužku, zjištění motivace a přínosu kroužku pro další rozvoj osobnosti
Nové pracovní skupiny:
Přírodovědná gramotnost
Anglický jazyk
Vychovatelky ve školních družinách